woensdag 17 juli 2013

Dag 4

Deze ochtend wordt ik wakker met een heerlijke geur in mijn tent. En dat is geen sarcasme! Om te voorkomen dat de konijnen en mieren mijn eten weten te vinden heb ik het in de tent bewaard. Mijn tent ruikt nu naar bosvruchten door de vruchten-koeken die ik gisteren heb gekregen.

Ik heb de dag ervoor flinke blaren gelopen. Vreemd genoeg alleen op mijn rechtervoet. Met de voorraad blaren-pleisters die ik bij heb kan ik er gelukkig prima op lopen.

Omstreeks 10 uur verlaat ik de camping. Zo'n 15 minuten later kom ik Ria en Anja al weer tegen. Ze houden een korte pauze bij een bankje want ze hebben al wat meer kilometers gemaakt. Ik loop weer gezellig een heel stuk mee. Onderweg komen we nog een paar wandelaars tegen. Met de meesten praten we even. Verderop moeten we door middel van een aantal trapjes over de omheining heen klimmen. Dat valt nog niet mee met dat gewicht op je rug.

We hebben er pas een kwart van de etappe op zitten als ik weer last krijg van mijn rug. Ook mijn flesje met water is al voor de helft leeg. Ik zeg tegen Ria en Anja dat ik straks in mijn eigen tempo doorloop. Anders redt ik het sowieso niet met mijn water en iedere kilometer die ik in mijn eigen tempo af leg is toch weer een stuk minder lang een tas op mijn rug.

Ik rust even uit op een bankje waar een andere vrouw aan het uitrusten is. In de tussentijd lopen Ria en Anja door. De vrouw op het bankje loopt in haar eentje het Pieterpad tot Coevorden. Na een kort gesprek kom ik er achter dat ze de dag ervoor op dezelfde NIVON-camping als mij verbleef. De vrouw loopt na een tijdje verder en vraagt nog of ik mee wil lopen. Maar ik sla het aanbod af en begin te smullen aan mijn krentenbolletjes.

Even verderop zitten de twee zussen te pauzeren. We zeggen elkaar nog even gedag en dan loop ik weer verder. De vrouw van het bankje heeft een aardig tempo en het duurt lang voordat ik haar weer heb ingehaald. Onderweg kom ik nog een grote mierenhoop tegen. Op grote stukken van het pad loop ik tot mijn middel in het hoge gras.

Het eerste uur heb ik aardig wat kilometers afgelegd. Ik rust nog even uit op een bankje en drink de rest van het water op. Het is nu niet meer al te ver tot mijn eindbestemming in Schoonloo. Onderweg kom ik nog een man en vrouw tegen die aan het wandelen zijn met hun hond. Ze wonen in de buurt maar waren hier nog nooit in de bossen geweest. Ze vragen nog een stukje van de route omdat de bewegwijzering hier niet zo goed staat aangegeven. Ik zoek nog even verkoeling onder een watersproeier die de weg raakt. In het laatste stukje bos moet ik nog onder en over omgevallen bomen. Blijkbaar mis ik ergens een afslag waardoor ik nog een stuk te ver loop. Hierdoor kom ik gelukkig wel bij een terrasje terecht.

Aangezien ik goed heb doorgelopen ben ik nu een keer vroeg aanbelandt op de camping. Vaak kwam ik pas om een uur of 6 aan, maar nu heb ik nog de hele dag voor me. Die tijd gebruik ik om lekker uit te rusten op het terras van de boerencamping. Daar kom ik nog een aantal fietsers tegen die ook een slaapplaats zoeken. Om de een of andere reden zegt de eigenares dat ze geen plaats meer heeft terwijl er op het trekkersveldje nog genoeg ruimte is.

De camping stelt niet veel voor en bestaat maar uit ongeveer 20 plaatsen. Het gras voelt heerlijk aan onder mijn voeten. Rond het washok hangen overal notities waar je rekening mee moet houden en wat je wel en niet mag doen. Het ziet er wel allemaal netjes uit, dat moet ik haar nageven. Enige nadeel is dat ik nu bij elke scheet, moet kijken of ik niet een regel overtreedt. Er staat ook nog zo'n ouderwets apparaat waar je je was doorheen kan halen. Ik kan er even niet op komen hoe het heet, maar dat zie je wel in de foto's terug.

Ik vraag de boerin of ze ook lunches verzorgt. Ik denk dat ze dat normaal gesproken niet doet, maar ze wil wel 2 bakbroodjes voor me klaarmaken in de ochtend. Voor het avondeten ga ik terug naar het terras in het dorp. In de achterzaal van het café is er een flink feest gaande maar besluit toch maar niet om te party crashen. Op het terras zit een grote familie te eten. Zij komen van de naastgelegen camping. Op de kaart staan nog een paar grappige kindergerechten. Ik bestel uiteindelijk een soepje en een wokgerecht. Terwijl ik van mijn pilsje aan het genieten ben kijk ik hoe een groepje jongeren aan het frisbeeën is.

Eenmaal terug op de camping ben ik op zoek gegaan naar een stopcontact voor mijn telefoon. Ik had er wel een paar gevonden in de washokken maar vindt het niets om daar de hele avond bij te moeten zitten. De boerin wees me eerder vandaag nog op een stoel die onder het afdak stond. Net als ik die wil gaan pakken kom ik daar een stopcontact tegen. De rest van de avond ga ik lekker onder het afdakje zitten en luister ik nog wat muziek.

4 opmerkingen:

  1. Ronnys! Is het een beetje te doen met de warmte? Uiteindelijk wel op die camping kunnen blijven dus?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik door de bossen kan lopen is het goed te doen. Maar door open weilanden is echt afzien. Ja ik kon gelukkig wel blijven maar die fietsers om één of andere reden niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een keurige camping. Dat apparaat voor de was heet een mangel. Ik wens je sterkte met de hitte. Neem op tijd je rust en goed drinken. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt Ed, ik was al aan het wachten op een reactie van iemand die wist hoe dat apparaat heet.

    BeantwoordenVerwijderen